Life is short, yesterday will never return..so bear your hardship with serenity and hold a good opinion of your LORD

Tuesday, October 13, 2009

Lama Nian....

Salam...hmm, betul; lama nian tak berblog. Tak berkesempatan kerana terpaksa meladeni karenah dan tuntutan hidup. Alahai...teringat pada satu bahan bacaan yang menyelitkan bahawa salah satu tanda kiamat ialah hari terasa semakin cepat, dan kita tidak sabar melihat anak-anak membesar..(wallahua'lam, tak pasti nasnya) tapi difikirkan logik akal, memang ada benarnya...mungkin sebab ibu bapa juga menaruh perasaan mahu segera melepaskan beban tanggungjawab mereka, lalu rasa mahu segera melihat masa depan anak-anak.

Terkenangkan peristiwa yang berlaku pada Sabrina awal2 pagi, dapat ditemukan dompetnya (berisi wang RM49, hasil 'derma' hari raya dan kad simnya) yang telah hampir dua minggu hilang. Alhamdulillah, sesungguhnya, sekurang2nya pesananku padanya amat tepat, "kalau masih menjadi rezeki awak, insyaAllah... ada".

Lewat di tempat kerja, warga tahun enam mengambil peluang menghadiahkan sejambak bunga kepada Pn Ct Aishah :) atas kejayaan beliau menamatkan pengajian. Mulanya beliau nampak kurang selesa (pada pandangan mata kasarku) apabila dipanggil ke tapak perhimpunan tapi suasana tersebut bertukar sekejapan sahaja. Berbaur perasaan bangga juga apabila melihat kejayaan rakan sekerja...aku mengambil kesempatan menasihatkan pelajar bahawa belajar itu tiada sempadan usia kerana ilmu Allah itu Maha Luas untuk diterokai. InsyaAllah, semakin jauh meneroka, semakin dekat kita kepada Maha Pencipta..

Pada sebelah petang pula kuambil kesempatan membawa anak-anak; juniorF,Fqueen & Natasya ke JuscoAU untuk makan-makan bersama rakan2 sekerjaku. Fqueen & Natasya decided nak meronda sendiri2... alhamdulillah, juniorF beri kerjasama yang amat menakjubkan walaupun kekadang terpaksa diulang suara pengumumanku!


No comments:

Post a Comment